Sitemenu

maandag 28 september 2020
left
content-main

vleeswaren

Van vleeskoe tot vleespakket

Mobiele slager verwerkt vlees bij particuliere (vlees)veehouders
Lenno en Mariëlle Hoogerbrugge uit Rotterdam hebben tachtig Limousins. Het vlees van deze dieren brengen ze tot waarde via vleespakketten onder de naam ‘Limousin Puur’.

Blaarkop als een 'unique' selling point'

FrieslandCampina verkent de vermarkting van blaarkopmelk
Over enkele jaren is de blaarkop waarschijnlijk geen zeldzaam huisdierras meer. Dat is de droom en tegelijkertijd de stellige overtuiging van Ben Barkema.

Gebruik van somatotropine in de veeteelt: invloed op melk en vlees

Resultaten van het BST-vervolgonderzoek in Nederland werden tijdens een EG-bijeenkomst bediscussieerd door wetenschappers uit Europa en de Verenigde Staten.

'Mensen willen zien wat ze eten'

Jan en Betsie Greftenhuis verkopen Limousinvlees in eigen winkel
Alles hebben ze zelf in de hand. Het fokken, het voeren en ook de verkoop van hun Limousinkoeien en -stieren. Kilo's rundvlees gaan er wekelijks over de toonbank van hun eigen slagerij op de boerderij

Nieuws

De consumentenbestedingen aan biologische voedingsmiddelen zijn in 2008 met 12,4 procent gegroeid naar 583,4 miljoen euro. Het marktaandeel van biologische producten is hierdoor gegroeid naar 2,1 procent van de totale foodmarkt.

Gemiddeld heeft een Nederlandse biologische boer 36,2 hectare
right