Sitemenu

vrijdag 5 juni 2020
left
content-main

212-M-3-a Voedingsmiddelenindustrie

Weidegang en duurzaamheid zijn gewoon ‘business’

Weidegang helpt imago FrieslandCampina op afzetmarkten - gesponsord artikel
De markt vraagt om duurzaamheid en voor afnemers van zuivelproducten is dat steeds vaker een belangrijke voorwaarde. Datzelfde geldt voor een maatschappelijk thema als weidegang.

Geheim van melk ontrafeld

Biobank van 2000 melkmonsters waardevol voor toekomstig onderzoek
Het inmiddels tien jaar durende project Milk Genomics leverde een schat aan informatie op over de erfelijkheid van componenten in de melk.

RFC-melkprijs op recordprijs

Melkprijs 2014 lijkt nog beter dan 2013
Royal FrieslandCampina (RFC) heeft de eerste vijf jaar van haar bestaan achter de rug.

Ook Farmel zoekt melk, maar werkt anders

Johan Schep: ‘Ons bestaansrecht is dat we de melk kunnen brengen op de plek waar deze veel opbrengt’
De naam Farmel is nog redelijk nieuw in de markt, maar met een omzet van 200 miljoen liter boerderijmelk is het inmiddels een partij van formaat.

Investeringsgolf in de zuivel

Kees Romijn: 'Zuivelverwerkers moeten leren gevoel te krijgen bij wat hun leveranciers kunnen produceren'
De zuivel bevindt zich richting 2015 in een groeimarkt en dat prikkelt bestaande en nieuwe verwerkers tot het creëren van (meer) productiecapaciteit.

Profiteren van kennis

Sterke positie in thuismarkt is noodzakelijk voor buitenlands succes - special internationalisering
Meer dan een eeuw is De Heus actief in de veevoerwereld, waarvan vijftien jaar in het buitenland. Door internationale activiteiten kunnen medewerkers zich professionaliseren.

Ultieme zuivelboek?

Zuivelgeschiedenis behelst meer dan productie van boter en kaas
De geschiedenis van de Nederlandse zuivelindustrie is te boek gesteld. Althans, dat is de suggestie van uitgever en auteurs.

A-ware schakelt snel

Nieuwe melkafnemer gaat voor maatwerk door melkveehouder te laten kiezen uit meerdere vormen van samenwerking
A-ware-directeuren Jan Anker en Robert van Ballegooijen maken lange dagen. Eind 2014 moet de kaasfabriek van A-ware produceren.

Veehouder kan kiezen wat bij bedrijfsfase past

A-ware baseert melkprijs op die van DOC en betaalt tegen enkele kwaliteitseisen 0,50 tot 1,05 euro per 100 kilo melk meer
De tijd van plannen schetsen is voorbij voor de A-ware Food Group. De nieuwe zuivelverwerker moet in de zoektocht naar leveranciers nu met de billen bloot.

Boer is zijn positie kwijt'

Publicist Dick Veerman pleit voor verkorten keten tussen producent en consument en het oprichten van geïntegreerde coöperaties
Zo’n 35.000 unieke bezoekers krijgt hij elke maand op zijn elektronische krant foodlog.nl.
right