Sitemenu

zaterdag 25 september 2021
left
content-main-left

Nieuws

Vanaf april 2007 is het volledige dagverse zuivelassortiment van het merk Friesche Vlag van Friesland Foods afkomstig van koeien die in het weideseizoen buiten lopen. De zuivelco?peratie laat in een persbericht weten dat het weidegang belangrijk vindt omdat het de melkveehouderij zichtbaar maakt. Alle producten die onder het merk Friesche Vlag vallen zoals melk, vla yoghurts, Breaker en Milk & Fruit, krijgen een weidemelkgarantie. Friesland Foods vraagt voor de weidezuivelproducten een kleine meerprijs.

Om weidegang verder te promoten richt Friesland Foods daarnaast een weidegangfonds op dat ondergebracht wordt in een stichting. Het Centraal Bureau Levenmiddelenhandel (CBL) en de Vereniging van Natuurmonumenten zijn mede- initiatiefnemers van het fonds. Vanuit dit fonds wordt aan alle deelnemende veehouders die de melkkoeien laten weiden een financiële ondersteuning gegeven. Friesland Foods heeft toegezegd om drie jaar lang een bijdrage van twee miljoen euro per jaar in het fonds te storten om weidegang bij de leden van Friesland Foods financieel te ondersteunen.

Frieslandfoods gaat weidegang stimuleren
Frieslandfoods gaat weidegang stimuleren
right