Sitemenu

zondag 28 februari 2021
left
content-main-left

Nieuws

Het bezoekpercentage aan een agarisch bedrijf kan groeien als agrotoeristische ondernemers potentiële klanten weten te bereiken. 81 procent van de bevolking heeft interesse in een bezoek aan een agrarisch bedrijf. Slechts 36 procent van de Nederlanders bezoekt ook werkelijk een bedrijf. Dat blijkt uit onderzoek van het Kenniscentrum Recreatie in opdracht van de Taskforce Multifunctionele Landbouw.

De belangstelling van recreanten is vooral educatief en meer gericht op de verkoop van eigen producten dan op recreatievere functies, zoals kamperen of logeren, vergaderen en feesten bij de boer.

Hoe vangt u een klant?

Om een potentiële klant te bereiken is een combinatie van verschillende promotiemiddelen nodig, zo staat in het rapport 'Hoe een boer een recreant vangt!'. Het is van belang dat de ondernemer aandacht heeft voor elke beïnvloedbare stap in het keuzeproces van de recreant. Dat wil zeggen voor, tijdens en na een activiteit of vakantie.

Sterker met brancheorganisaties

Niet alleen individuele promotie, maar ook gezamenlijke promotie is waardevol. Dat kan via aansluiting bij samenwerkingsverbanden en regionale promotie- en brancheorganisaties, zoals agrotoeristische- en reguliere toeristische kanalen. Hierover schreef Kenniscentrum Recreatie het rapport 'Samen sterker in de recreatiesector'.

Recreanten op het platteland hebben vooral educatieve belangstelling voor de boerderij
Recreanten op het platteland hebben vooral educatieve belangstelling voor de boerderij
right