Sitemenu

zondag 7 maart 2021
left
content-main-left

Nieuws

De Belgische consument geeft steeds meer geld uit aan melkproducten, maar koopt minder melk. Dat blijkt uit onderzoek van Vlam, gepubliceerd door Vilt. Vlam schrijft de toename in besteding toe aan de populariteit van melkdranken met toegevoegde waarde, zoals drinkyoghurts en probiotische dranken. Melkdranken met toegevoegde waarde zijn goed voor 25 procent van de totale melkverkoop en voor 51 procent van de totale bestedingen aan melk.
Gezinnen met kinderen drinken de meeste melk. Zij nemen 54 procent van de melkplas voor hun rekening, terwijl ze 38 procent van de Belgische bevolking vertegenwoordigen.
De doorsnee Belg dronk in 2007 54,8 liter melk.

Doorsnee Belg drinkt 54,8 liter melk
Doorsnee Belg drinkt 54,8 liter melk
right