Sitemenu

zaterdag 6 juni 2020
left
content-main-left

Nieuws

In 2008 is de Belgische consumptie van melkdranken en -alternatieven ten opzichte van ‘gewone witte melk’ niet gestegen. Dat meldt het Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing (VLAM). Het is voor het eerst in vijftien jaar dat het aandeel witte melk in de melkbesteding van de gemiddelde Belg weer aan terrein wint. Het volumeaandeel van melkdranken en -alternatieven steeg in 2007 tot een voorlopig hoogtepunt van 22 procent. In 2008 besteedde de gemiddelde Belg 7,5 procent meer geld aan melk en melkalternatieven dan in 2007. De stijging was het gevolg van de bijna vijftien procent hogere prijs voor consumptiemelk. De totale consumptiehoeveelheid per hoofd bleef nagenoeg gelijk. De Belg besteedde respectievelijk 50,38 en 6,78 euro aan melk en melkvervangers in 2008.
Witte melk wint aan populariteit in België
Witte melk wint aan populariteit in België
right